Blog

19
6
Yaşar Günaydın, ANDOUTDOOR Yönetim Kurulu Başkanı
  • Admin
  • 4176 Görüntülenme
  • 0 Yorum
  • Nebim V3
Yaşar Günaydın, ANDOUTDOOR Yönetim Kurulu Başkanı:

Nebim V3 İhtiyaçlarımıza Fazlasıyla Cevap Veren Bir Program

30 yıldır toptancı olarak hayatına devam eden bir firmayız. İthalat sürecimizin yanı sıra, Türkiye çapında outdoor ve soğuk zincir ürünlerinin dağıtımını yapmaktayız. Outdoor ürünlerinde tüm segmentlerimiz mevcuttur. Dağcılık, dalış, yüzme, kayak, avcılık, balıkçılık gibi tüm sektörleri bünyemizde barındırıyoruz. Türkiye çapında bayilik ağına sahip bir firmayız ve aynı zamanda süper market tedarikçisiyiz. Sağlık sektöründe ise aşı, ilaç, organ ve kan nakil kaplarında Türkiye'nin lider firmasıyız.

Nebim ile işbirliğine Nebim V3 programı sayesinde başladık. Yakından incelediğimizde ihtiyaçlarımıza fazlasıyla cevap vereceğine inandık. Ve Nebim ekibi de her zaman isteklerimize olumlu yanıtlar vererek programı ihtiyaçlarımız yönünde geliştirdiler. Özellikle depo, sevkiyat ve perakende hizmetlerinde başarılı olduk ve geldiğimiz noktada seçimimizden dolayı çok memnunuz.

Ali Cantaş, ANDOUTDOOR Genel Koordinatörü:

Farklı İş Süreçlerine Sahip Bir Firma Olarak Nebim V3 ile Bizleri İleri Götürecek Kararlar Aldık

Veri her firma için olduğu gibi Andoutdoor olarak bizim içinde çok önemli. Veriyi toplamak, anlamlı hale getirmek ve bu bilgiler ışığında doğru sonuçlar çıkarmak iş süreçlerimiz için çok önemliydi. Bilindiği üzere; Andoutdoor çok farklı fonksiyonları bünyesinde barındırıyor. İthalat, ihracat, lojistik, mağazacılık, e-ticaret ve finansal süreci birlikte yürüten bir firma.

Farklı fonksiyonları ve süreçleri bünyesinde barındıran bir firma olarak Nebim V3 ile kurumsal olma yolunda önemli bir adım attık. Nebim V3 projesi başlamadan önce, proje ekibi ile ciddi analizler ve tartışmalar yaptık. Bu analizler sonucunda kendimizin daha da farkına vardık ve iş süreçlerimizi daha yakından tanıdık. Firmamıza yakından bakmış olmanın verdiği veriler ile iş süreçlerimizi değerlendirip Nebim V3 ile bizleri ileri götürecek kararlar alabildik.

Nebim ile çok sıkı bir çalışma ortamı yaşadık. Bir proje odamız vardı ve Nebim ve Çözüm Ortağı Oskar Yazılım ile ciddi süreçlerden geçtik. Gerek Nebim'in gerekse Çözüm Ortağı Oskar Yazılım'ın konusuna hakim, uzman ekibinden almış olduğumuz bilgiler ile yolumuza devam ederek başarılı bir proje süreci geçirdik.

Verilere Doğru Şekilde Ulaşabilmek En Büyük Kazanç

Nebim V3 projesinin Andoutdoor'a katmış olduğu ve kuşkusuz ki diğer firmalara da katacağı en önemli fayda; verilerin raporlanması sürecidir. Yani bir veriye hızla anında ve doğru şekilde erişebilmek bizim için çok büyük bir kazanç olmuştur.

13
6
Nebim ve VeriFone'dan Mağazalarda Hızlı ve Güvenli Ödeme için Entegre Çözüm
  • Admin
  • 2179 Görüntülenme
  • 0 Yorum
  • Nebim V3 , POS , Verifone
Hazır giyim, ayakkabı, zincir mağazalar, çok katlı mağazalar ve optik yazılımlarında Türkiye'nin en fazla tercih edilen yerli ERP üreticisi Nebim ile güvenli elektronik ödeme çözümleri alanında dünyanın öncü ve lider markası VeriFone, perakendecileri hızlı ve güvenli ödeme çözümlerine kavuşturmak için birlikte önemli bir adım attılar. Nebim V3 ERP ile VeriFone VPlatform entegrasyonu sayesinde artık perakendeciler satışta hız, muhasebe işlemlerinde verimlilik ve müşteri memnuniyetinde artış elde edecekler.

Nebim-Verifone Kasada Nebim V3 yazılımı üzerinden VPlatform ile gerçekleştirilen kredi kartı ödeme işlemleri; bu entegrasyon sayesinde, farklı bankalar için farklı POS terminali kullanımına gerek bırakmadan, tek bir terminal üzerinden yürütülecek. Mağazadaki Nebim V3'ün VeriFone VPlatform ile entegrasyonu sayesinde;

  • VeriFone POS terminalinden alınan kredi kartı ödeme bilgileri, banka provizyon numarası alındığı anda Nebim V3'e otomatik olarak aktarılacak. Bu sayede kasiyerin, kredi kartı bilgilerini tekrar Nebim V3'ün ödeme ekranından seçmesine gerek kalmadan satışın daha kısa sürede tamamlaması sağlanacak.
  • Kartla ödeme anında yanlış banka seçmek gibi kullanıcı hatalarının önüne geçilerek kredi kartı ödemeleri ile ilgili bilgilerin muhasebeye hatasız aktarılması mümkün olacaktır. Böylelikle hem muhasebenin kontrol iş yükü azalacak hem de bankalar ile yapılan "kredi kartı geri dönüşleri mutabakatı" daha sağlıklı gerçekleştirilecektir.
  • Banka provizyon numarası Nebim V3'teki perakende satış işlem kaydı üzerinde saklanmaktadır. VPlatform entegrasyonundan sonra iade işlemlerinde müşterinin kredi kartı POS slibini beyan etmesine gerek kalmayacak, bu da müşteri memnuniyetini artıracaktır.

VPlatform sayesinde;

  • VPlatform'un Raporlama Uygulaması ile kredi kartlı işlemlere ait istediğiniz detayda (hangi banka işlemi, satış tipi, satış tutarı, taksit sayısı vb.) anlık rapor alınabilir. Bu raporlar sayesinde uzun zaman ve çoklu kaynak gerektiren banka mutabakatları hızlıca gerçekleştirebilir ve en ufak bir şüpheli işlem anında VPlatform sisteminden incelenebilir.
  • VPlatform'un Yönetim Uygulaması sayesinde bankalarla yapılan özel anlaşmalar doğrultusunda ana banka tanımları merkezden ciro bazlı, tarih bazlı ve lokasyon bazlı olarak değiştirilebilir. Sahadaki POS terminallerini merkezden yöneterek ticari kararlar doğrultusunda her terminalin farklı tanımlarla çalışmaları sağlanabilir.
  • VPlatform en yeni teknolojiler, uygulamalar ve POS terminalleri ile ödeme noktasını zenginleştirir. POS terminalinin perakende sahipliğine geçişiyle ödeme altyapısı esnekleşirken birçok farklı uygulama tek cihaz üzerinde hayata geçebilir.
  • VPlatform sadece bir POS terminali tedariği ile sınırlı olmayıp terminalin operasyonel olabilmesi için gerekli her türlü yazılım, hosting, saha servis ve çağrı merkezi hizmetlerini de beraberinde sunmaktadır. Perakendecileri ilk yatırım maliyetlerinden kurtarmak için farklı finans modelleri ile sunulmaktadır.

Nebim Yönetim Kurulu Üyesi Murat Demiroğlu görüşlerini; "Perakendeci firmalar, mağazacılık ve güvenli elektronik ödeme sistemlerini entegre ederek, kasada satış hızını artırmayı ve ödeme maliyetlerini kontrol altına almayı hedefliyorlar. Nebim V3 ERP ve VeriFone VPlatform gibi kendi alanlarında lider iki çözümün kullanıma hazır entegrasyonu sayesinde, perakendeci firmalara yatırımlarının geri dönüşünü anında alabilecekleri bir fırsat sunmuş oluyoruz." şeklinde ifade etti.

VeriFone Satış Direktörü Neda Seçkin "Verifone perakende sektörüne VPlatform'u sunarken temel hedefleri perakendecilerin ödeme noktasında yaşadığı sıkıntıları ve katlandıkları maliyetleri ortadan kaldırmak ve bunu teknolojik gelişmelere açık, rekabetçi ve hızla hayata geçirilebilen bir altyapı aracılığı ile sağlamaktı." dedi. Seçkin, Nebim ile VeriFone'un geliştirdikleri bu çözüm ile VPlatform'un Nebim V3 müşterileri için hazır hale getirildiğini ve hızlı kurulum ve kısa bir eğitim sürecini takiben hemen çözümün faydalarını görebileceklerini ekledi.

Nebim kullanıcıları, "Nebim V3 VeriFone Güvenli Ödeme Entegrasyonunu" kullanmak için müşteri temsilcileri ile iletişime geçebilirler.

Perakendeci, toptancı ve üretici firmalara yönelik Kurumsal Kaynak Planlama çözümleriyle sektörün lider yerli yazılım şirketi konumunda olan "Nebim", müşterileri ve çözüm ortaklarının katılımıyla Nebim Planet 2013 etkinliğini bu yıl da İstanbul'da gerçekleştirdi.

Türkiye'nin lider ERP yazılım üreticisi ve uygulayıcısı konumunda olan Nebim, müşterileri ve çözüm ortaklarıyla bir araya geldiği "Nebim Planet" etkinliğini, 14 Mayıs'ta Grand Hyatt İstanbul'da gerçekleştirdi. Yaklaşık 350 Nebim müşterisi ve çözüm ortağının katıldığı etkinlikte; Dagi, Damat-Tween/D'S Damat, İpekyol ve Süvari gibi, sektörlerinde lider firmaların yöneticileri, Nebim V3 ERP yazılımı ile ilgili başarı hikayelerini ve görüşlerini sundular. Nebim Planet 2013; CRM alanında uzman North Atlantic firmasının "Perakendede CRM ve Müşteriyi Tanımanın Önemi" sunumu ve VeriFone firmasının "Verifone VPlatform Çözümünün Nebim V3 ile Entegrasyonunu" anlattığı sunumu ile devam etti. Etkinliğe ayrıca perakende dünyasının duayenlerinden Cem Mergen de "Perakendede Bilgiyi Yönetmek" konulu sunumu ile katıldı.

Nebim Genel Koordinatörü Sedat Taşçı-Planet 2013'ün ilk dört ayında %27'lik büyüme

Nebim Planet açılış konuşmasını gerçekleştiren Nebim Genel Koordinatörü Sedat Taşçı; Türkiye, Rusya ve Azerbaycan ile birlikte 60'ın üzerinde çözüm ortağı ve 450 kişilik bir ekiple hizmet verdiklerine ve en yakın zamanda Kazakistan, Ukrayna ve Almanya'da da çözüm ortaklarını Nebim dağıtım kanalına ekleyerek Nebim'in bölgedeki destek yapısını genişletmeyi hedeflediklerine değindi. Taşçı, değerlendirmesinde "2013'ün ilk dört ayını 2012'nin ilk dört ayı ile karşılaştırdığımızda yaklaşık %27'lik bir büyüme ile kapadık. Yıl sonunda %35'lik bir büyüme hedefliyoruz." dedi. Taşçı ayrıca Nebim V3'ü kullanan firmaların sayısının 350'yi geçtiğinden de bahsetti.

Yeni projelere de değinen Taşçı, Bilsar için gerçekleştirilmekte olan ERP projesinin, Çorum'da yer alan üretim fabrikasında yürütülen üretim süreçlerinin, Fred Perry, Bilstore ve Muji gibi markaların ürünlerinin yönetildiği operasyonların, üretimden Merchandise planlamaya ve mağazalarda satışa kadar birçok süreci içerdiğinden bahsetti.

Ayrıca yurtdışında gerçekleştirilen ERP projelerine de değinen Taşçı, "40 mağazalık bir grup olan Rusya Bosca Fashion Group'un 20 mağazasını online olarak Nebim V3'e geçirdik. Rusya'da kasalarda mali onaylı fiş basılabilen bir fonksiyonda ve merkez ofiste muhasebesel olarak zorunlu tutulan programlarla da entegre olmuş durumdayız. Bu proje ile Rusya'da gelişmiş bir alt yapı kurmuş olduk." şeklinde konuştu.

Nebim Yönetim Kurulu Üyesi Murat Demiroğlu-Planet Nebim V3 gelişmeye devam ediyor

Nebim Yönetim Kurulu Üyesi Murat Demiroğlu ise gerçekleştirdiği sunumda Nebim V3 ürün stratejisini paylaştı. Demiroğlu, 2012 yılı içerisinde Nebim V3'e TMS/TFRS ile ilgili yenilikler, özellikle yurtdışı ortaklıkları olan firmaların finans ve muhasebe alanında kullandıkları yeni raporlar, yeni bir finans bütçesi uygulaması, dış ticaret uygulamaları, insan kaynakları uygulamalarında yenilikler ve Avrupa, Ortadoğu ve Azerbaycan ile ilgili yerel gereksinimleri karşılayan özellikler eklendiğinden bahsetti.

2013 yılında Nebim V3'ün kapsamını daha da genişletmeye devam ettiklerine değinen Demiroğlu; taksitli satış ve sonradan teslim süreçlerinin zenginleştirildiğinin, Rusya, Ukrayna ve Kazakistan'ın yerel gereksinimlerine özel yeniliklerin geliştirildiğinin ve Eylül sonunda çıkacak olan yeni Nebim V3 versiyonunda optik perakendecileri için yeni uygulamaların ekleneceğinin altını çizdi. Aynı zamanda e-fatura ve e-defter uygulamalarının da Nebim V3'e eklenmekte olduğu Demiroğlu'nun verdiği bilgiler arasındaydı.

Nebim V3 için geliştirilen yeni uygulamaların ve özelliklerin yanı sıra, Nebim V3 ile entegre edilen harici çözümlerden de bahseden Demiroğlu; "Nebim V3 kullanan firmalar başka sistemler ile de entegre olabiliyorlar. Örneğin; güvenli elektronik ödeme alanında VeriFone VPlatform ile, elektronik ticaret alanında Bilginet, Inveon ve RND gibi çözümlerle, lojistik sistemleri olarak Ekol, Ulustrans, Conmar ve Balnak ile, iş akışı ise eBA ile entegre çözümler geliştirildi." dedi.

Demiroğlu ayrıca izinli pazarlama alanında toplu SMS ve toplu e-mail gönderimlerini gerçekleştiren sistemler ile gerçekleştirilen entegrasyonlarda toplu gönderimlerin geri dönüşlerinin Nebim V3'e tekrar yüklenip raporlanabildiğini de vurguladı.

Nebim V3'ün hızlı uyarlanabildiğine de değinen Demiroğlu; "Geçtiğimiz iki yılda, Nebim V3'ü daha da kısa sürede fiili kullanıma alınabilir bir hale getirdik. Bunun için gerçekleştirdiğimiz uyarlama projelerinde elde ettiğimiz deneyimimize dayanarak bir "Nebim V3 Uyarlama Metodolojisi" geliştirdik ve bütün danışmanlarımıza bu metodoloji ile ilgili eğitim verdik." dedi.

Demiroğlu sunumuna; Nebim olarak amaçlarının, "NebimExtra versiyon güncelleme ve destek anlaşması" sayesinde, firmalara Nebim V3'ün canlı kullanımına geçtikten sonra, firmaların elde ettikleri kazanımların devamlılığını garantilemek ve Nebim V3'ün verimliliğini artırmak için sürekli yanlarında olacak bir hizmet sunmak olduğunu vurgulayarak son verdi.

Orka Group Burhan Çamlıca ORKA Group'ta Nebim V3 ERP

Nebim ile 17 yıldır uzun soluklu bir işbirliği içerisinde olan Orka Group'un CFO'su Burhan Çamlıca konuşmasına Orka Group'un yeni ERP olarak Nebim V3'ü seçtiğini belirterek başladı. Çamlıca, "İki markadan oluşan Orka Group, 210 mağazadan oluşan global bir marka. 2000 çalışanı ile faaliyetini sürdüren bir marka olarak, uzun yıllardır işbirliğimiz olan Nebim ile ilişkimizi bir adım ileri taşıdık ve Nebim V3 ERP projesine başladık." dedi.

Orka Group'un Nebim ile bir tedarikçi firma ilişkisinden daha önde bir işbirliği olduğunun altını çizen Çamlıca, neden Nebim V3'ü seçtiklerini açıkladı: "Bir Turquality firması olarak büyümeyi ve yurtdışı pazarlarda artan ivmeyi devam ettirmek için bir adım atmamız gerekiyordu. Nebim V3'ün çok lisanlı oluşu, farklı ülkelerde farklı lokal izinlerin alınmış olması, eğitim olanakları, yurtdışı işbirliklerinde kendi danışmanlarını oluşturmuş olması gibi pek çok özellik ön plana çıktı. Tüm bu özelliklerin bize uygulama ve canlıya geçiş sürecine çok avantaj sağlayacağını gördük." diyen Çamlıca, satış yapabilmek için doğru zamanda, doğru yerde, doğru ürünü bulundurmak gerektiğine değinerek, "Bu üçünü yapamazsak risk almış oluruz. Bunun içinde raporlama özelliklerinin gelişmiş olması, Merchandise Planning dediğimiz; ürünlerin dağılımı, beslenmesi, transferler ve raporlanabilmesi gibi pek çok özellikler öne çıkıyor. Bilgiye, geçen sene ile kıyaslama yaparak, mobil ortamlardan anlık olarak ulaşılabiliyor olması, işimizi daha iyi yönetebilmemizi sağlayacak." şeklinde konuştu.

Nebim V3'ün hızlı ve esnek hizmet anlayışının Orka Group için önemini de anlatan Çamlıca; "Nebim ekibinin satış sonrası süreçte gösterdiği müşteri bağlılığı ve her türlü talebimizi dikkate alması bizim için çok önemliydi. Bu anlamda 17 yıldır süregelen ve daha uzun yıllarda süreceğini öngördüğümüz işbirliğimiz için Nebim ailesine teşekkürlerimizi sunarız." dedi.

İpekyol'da Nebim V3 ile Merchandise Planlama

Nebim V3 ERP'ye geçişiyle sektörde önemli bir yankı uyandıran İpekyol'un Tedarik Zinciri Direktörü Özlem Tektaş Çelikkanat ve Perakende Direktörü Onur Tusa Baykal, Nebim V3 projesinin detaylarını ve 2013 yılında gelinen noktayı Nebim Planet katılımcıları ile paylaştılar.

İlk olarak söze başlayan Özlem Tektaş Çelikkanat; sunumuna "2012 yılında Nebim V3'ü canlı kullanmaya başladık. 2013 yılına geldiğimizde yıllardır hepimizin hayali olan Merchandise Planning uygulamasına başladık. Planlamayı dört ana fonksiyon olarak belirledik: Kanal planı, kategori planı, Range Plan ve asorti planı. Bu fonksiyonları da iki faza ayırdık. Kanal ve kategori planlarını içeren ilk fazı hemen, sonraki fazı ise akabinde kullanıma alacağız." şeklinde bir giriş yaptı.

İpekyol Özlem Tektaş ve Onur Tusa Baykal Bu noktada sunuma dahil olan Onur Tusa Baykal; "Bizim için bu projede en enteresan olan konulardan biri, "Like for Like" kavramını nasıl yapacağımız sorusuydu. Nebim bu noktada bize "benzer mağaza kavramı" çözümünü getirdi. Yeni mağaza açacağımız zaman bu yeni mağazayı hangi mağazaya benzeteceğimizi söylediğimiz anda hemen o ekranda detayları görebiliyoruz." dedi. Baykal konuşmasına "Nebim'in planlama uygulaması, normalizasyona tabi tutulan satış bilgilerini bütün aylara ve haftalara, sanki her hafta satış yapıyormuşuz gibi otomatik olarak getirdi. Bayramlar, tatiller gibi özel günler için de Nebim her haftanın gidişine göre müdahale etme imkanı geliştirdi. Böylece gelecek haftalarda planımızın nereye gideceğini de tahmin etme şansımız oldu. Geçen sene nasılmış, biz bu yıl manuel nasıl müdahale etmeliyiz konusunu görerek tam bir normalizasyon sürecine sahip olduk." diyerek devam etti.

Tekrar söz alan Özlem Tektaş Çelikkanat, Nebim V3'ün fayda sağlayan özelliklerine değinerek; "Brüt kar, ortalama fiyatlar, indirimler ve promosyonlar ile ilgili KPI'ları tek tek hem kanal hem kategori planında yapmak yerine tek bir ekrandan girerek bütün planlamalarda kullanılmasını sağlayabiliyoruz. Kategori ve kanal planlamalarımızın eşleştirilmesi de önemli bir özellik. İki planı yan yana getirip ürün hiyerarşisi bazında bu planla şirketin ortak planını tespit edip otomatik olarak kanal ve kategorilere dağıtabilmek bizim için çok pratik oldu. Nebim V3 Merchandise Planlama uygulamasında perakende ve satış ekibinin ayrı ayrı kanal planlaması yapabileceği çok esnek ve kullanıcı dostu ekranlar var." dedi.

İpekyol Perakende Direktörü Baykal ise Nebim V3'ün sunduğu esneklik özelliği üzerinde durarak; "Nebim V3 öncesinde mağazalarımıza gittiğimizde ortak bir dil konuşamıyorduk, bir mağaza sezonlu bir mağaza sezonsuz olarak detaylandırıyordu, odaklanma problemi yaşıyorduk. Nebim bizi ileri taşıyarak Dashboard'lar ile bize geri döndü. Tüm mağazalar otomatik olarak Dashboard'ları da görmeye başladılar. Örneğin; aylık satış raporu bütün yöneticilerimize aynı anda geliyor; böylelikle tekrar tekrar rapor çekmek zorunda kalmıyoruz. Bu konuda Nebim V3 bize basitlik ve ürün bazında kolaylıklar sağladı." şeklinde konuştu.

Son olarak söz olan Çelikkanat İpekyol olarak en çok kullandıkları "Bestseller" raporundan bahsetti. Çelikkanat, "Best seller raporu ile; her ürüne belli kriter verip ürünleri en iyi, orta, kötü şeklinde sınıflandırabiliyoruz. Raporu tasarım ekibi, mağazalar, görsel ekip, satış ekibi ve ürün yönetimi kullanıyor. Nebim V3 öncesinde bu rapor alması zor bir rapordu; raporu çekmek bile önceden bir saat sürüyordu. Şimdi sabah otomatik olarak buluyoruz." ifadesiyle sunumunu sonlandırdı.

İpekyol Bilgi Teknolojileri ve Lojistik Direktörü Şevket Çelikkanat-Planet İpekyol'da Nebim V3 ile entegre E-Ticaret Web Sitesi

İpekyol firmasından bir başka konuşmacı olan Bilgi Teknolojileri ve Lojistik Direktörü Şevket Çelikkanat ise sunumunda bir e-ticaret web sitesi için neye ihtiyaç olduğu, gerekli sistemi nasıl kurmak gerektiği ve İpekyol'un Nebim V3 ERP ile entegre bir şekilde bunu nasıl gerçekleştirdiiğini Nebim Planet katılımcıları ile paylaştı.

Görsel kısımda RND ile, lojistik kısmında ve sevkiyatlarda Ekol Lojistik ile ilerlediklerinden ve operasyonun satış ve sonraki süreçlerde sağlıklı bir şekilde ilerleyebilmesi için bu üç muhatabın birbiri ile entegre çalışabilmesi gerektiğinden bahseden Çelikkanat süreci özetlerken; Nebim V3'ten ürün entegrasyonu ile otomatik aktarımlar gerçekleştirdiklerini, siparişte müşterinin Nebim V3'te olup olmadığının kontrol edildiğini, müşteriyi tekil tuttuklarını, sevk emrini Ekol firmasına gönderdiklerini, kargo entegrasyonunu, sevkiyat bilgisi RND'ye geldiğinde bütün banka bilgileri ile birleştirilip Nebim V3'e aktarıldığını ve bu entegrasyonların real time olduklarını anlattı.

Süvari'de Nebim V3 ile Ürün Yönetimi ve Yurt Dışında Mağazacılık

Nebim Planet'e daha sonra konuşmacı olarak, yurtiçi ve yurtdışında toplam 108 mağaza ile hizmet veren Süvari firmasından Ürün Yönetimi Uzmanı Erkan Arslan katıldı. Arslan sunumuna Süvari olarak 1997 yılında perakendeciliğe adım attıklarından bahsederek başladı. Arslan, dört yıl sonra mağazaların artmasıyla daha canlı verilere, daha farklı ürün yelpazesine ihtiyaç duyan Süvari'nin, kampanya ve kategori gruplarını yönetme ile ilgili ihtiyaçlar doğrultusunda Nebim ile tanıştığına değindi.

Süvari Erkan Arslan 2001 yılında başlayan Nebim işbirliğinden ve 11 yılsonunda Süvari'nin mağazalarını arttırması, gelişimi ve büyümesi ile birlikte ortaya çıkan ihtiyaçlardan bahseden Arslan; " Nebim V3'e geçiş sebebimiz, Süvari markasının bir 2023 yılı hedefi olan yurtdışı noktalarını arttırmasından dolayıdır. Yurtdışı operasyonlarında da yurtiçinde olduğu gibi anlık dokunuşlar ile büyük etkiler yaratmayı hedefliyorduk. Bu anlamda Nebim V3'ün çoklu dil seçeneği ve yurtdışında yerel para birimleri özelliği bizi Nebim V3'e yönlendirdi. Artık Rusya, Kazakistan ve Ukrayna mağazalarımız Nebim V3 POS ve Store ekranlarında kendi alfabeleri ile işlemleri daha hızlı gerçekleştirebiliyorlar. Ayrıca yerel para birimleri ile çalışma imkanı buldular. Örneğin; Rusya'da ruble ile yapılan bir işi merkez ofislerinde TL olarak görebiliyorlar." şeklinde konuştu.

Arslan daha sonra Nebim V3'ün Süvari için önemli bir uygulaması olan İndirim Kampanyası uygulamasının üzerinde durdu. Uygulamanın çoklu kampanya seçeneklerinden, farklı lokasyonlarda farklı kampanyaları aynı anda yönetebilme özelliğinden bahsetti. Arslan sunumuna Nebim V3 Ürün Tamamlama ve Transfer işlemleri ile devam etti ve şu şekilde bilgi verdi: "Kırılımını gerçekleştirmiş olduğunuz bedenlerin tamamını sadece bir kaç küçük dokunuşla kategori kodları ile satış hızı olan mağazalara tamamlama özelliği ile eksilmiş ürünleri bir mağazada toplayıp bunları tüketme adına karşımıza çıktı. Önceden 150 Excel tablosundan tek tek veriler alarak sevkiyat sürecini 48 saatte tamamlıyorduk. Nebim V3 Ürün Tahsisat uygulaması hayatımıza girdikten sonra şimdi bu süreyi 24 saate düşürdük. Bize ciddi zaman kazandırmış oldu."

Son olarak Nebim V3 ile mevcut durumda yürüttükleri projelerden de bahseden Arslan; "Nebim ile yürüttüğümüz bir başka proje ise planlama. Stok kodu bazında, stok kodu üzerinden kampanya, RPT ve transfer çalışmaları ile ilgili büyük bir çalışmamız var. En büyük hedeflerimizden birisi de bu çalışmalarımızı tamamladıktan sonra Nebim Planet 2014'te bu çalışmalar ile ilgili bilgi verebilmek." diyerek sunumunu tamamladı.

Cem Mergen'den Perakendede Bilgi Yönetiminin Püf Noktaları

Perakende dünyasının uzman eğitmenlerinden Cem Mergen ise Perakendede Bilgiyi Yönetmek adlı sunumunda; rakamlara ve bilgiye dayalı kararlar almanın önemine değindi. Karar alma hızı ve kalitesi ile başarının ve alınan risklerin ilişkilerine değinen Mergen daha sonra analiz süreçlerinin püf noktalarından bahsetti. Mergen, analiz sürecinde kategorizasyonun ve sınıflandırmanın, karşılaştırmaların ve eliminasyonun önemini katılımcılar ile paylaştı.

Dagi Vedat Şengöz Dagi'de Nebim V3 ile Finans Yönetimi ve Muhasebe

Dagi Muhasebe Müdür Yardımcısı Vedat Şengöz sunumuna şu değerlendirme ile başladı: "Dagi ve Nebim'in yollarının kesişmesi, 2012 yılında üretim ve iş hacminin artmasıyla daha hızlı veri yönetimi ihtiyacının doğması ile başladı. Bu ihtiyaçlara en iyi cevap verebilecek olan yazılım firmasını Nebim olarak belirledik. 2012 yılı başlarında Nebim V3'ü tüm noktalarımızda ve tüm süreçlerimizde canlı olarak kullanmaya başladık. Nisan itibari ile de üretim ve tedarik ile entegre kullanmaya başladık. Markamızdaki bütün süreçlerimizde üretimden, hammaddesinden, satımına kadar her noktada Nebim V3'ü kullanmaktayız."

Maliyet merkezi kullanımında hem mizanın kontrol edilmesi hem de verilerin karşılaştırılarak ve kontrol edilerek yönetime rapor olarak sunulması noktasının öneminden bahseden Şengöz Nebim V3'ün bu konuda kendilerine destek olduğunu belirtti. Şengöz; "Nebim V3 sayesinde sayfalarca mizan dökümlerinden kurtulduk diyebiliriz. Merkezdeki satış noktalarımız, mağazalar ve şubelerin ayrı ayrı giderlerini takip ettiğimiz ve merkezdeki Back ofis olarak adlandırdığımız mali işler, insan kaynakları, idari işler gibi departmanların giderlerinin satış noktalarının gelirlerinden orantısıyla pay alarak, bu giderlerin o noktaların üzerine dağıtılmasını sağlamış olduk.

Dağıtılacak kalemlere geldiğimizde; merkez ofisimizde yer alan masraf merkezlerinin alt kırılımların da belirtilerek bizim istediğimize göre ciroya bağlı veya satılan malın maliyetine bağlı olarak otomatik olarak dağıtımını yapmış olduk. Bir maliyet merkezi hiyerarşisi yapısı oluşturarak, bütün satışları, ciroları, giderleri ve o noktaların merkezden aldığı gider paylarını detaylandırmış olduk." dedi.

Şengöz finans tarafında verim artıran bir başka projeden de bahsetti ve şu şekilde özetledi; " Havale, EFT, para yatırma, çekme gibi tüm banka işlemlerimiz Nebim V3 ile yürütülüyor. Satış noktalarımızda kullanılan POS satışlarını Nebim V3 ile entegre ettik. Gelecek ve geçen POS gelirlerini karşılaştırıp bankanın komisyon tutarında veya servis ücretinde hata olup olmadığını kontrol edebiliyoruz ve raporlarımızı çekip yönetime sunabiliyoruz." Son olarak Dagi için önemli bir başka projeden de bahseden Şengöz detayları şu şekilde iletti; "Cari hesaplarda yaşlandırma ve borç alacak kapama bizim için önemli bir projeydi. Yaşlandırma raporu ile müşterinin vadesinin geçen bakiyesinin ve gelecek bakiyesinin ne olduğunu detaylı ve kümülatif olarak alabiliyoruz. Bizim bu şekilde hem finans, hem pazarlama departmanındaki arkadaşlarımız bu raporu kontrol ederek müşteriden yapılacak tahsilatın vadesinin ne olduğunu, müşterinin geçen vadesinin ne olduğunu ayrı ayrı ve detaylı olarak görebilmekte. Denetim geçirdiğimizde denetçi arkadaşlar bizden rapor istediklerinde bu raporlamaları Excel'de değil de Nebim V3 ERP'de alarak çok basit bir şekilde sunabiliyoruz."

North Atlantic'ten Perakendede CRM ve Müşteriyi Tanımanın Önemi

Nebim Planet'in ikinci bölümü, CRM alanında uzman bir danışmanlık firması olan North Atlantic'in Yönetici Ortağı Kerem Topuz'un "Perakendede CRM ve Müşteriyi Tanımanın Önemi" sunumu ile başladı. Topuz, "CRM'i" müşteri davranışlarını anlama ve etkileme yaklaşımı ve müşteri tabanının değerini anlayarak şirketin değerini artırmak olarak tanımladı. Topuz, pazar payı için nasıl her bir üründen maksimum değeri yaratmak önemliyse, "müşterinin payı" için de her bir müşteriden maksimum değeri yaratmanın önemli olduğunun altını çizdi. Topuz daha sonra perakendeci firmaların müşteri odaklı bir yapıya nasıl geçebileceklerinin yol haritasını çizdi. Müşterilerin önce izlenmesi, anlaşılması ve ayrıştırılması gerektiğini anlatan Topuz, daha sonra duyuruların planlanması ve yönetilmesinden ve ürünlerin yanı sıra hizmette de farklılaşmanın gerekliliğinden bahsetti.

Kerem Topuz'un sunumunun ardından sahneye çıkan Nebim Ürün Yöneticisi Abdullah Bekmezci ise "Nebim V3 ile CRM" adlı sunumunda Nebim V3'ün, Topuz'un perakendeci firmalar için önerdiği müşteri odaklı yapıya geçiş yol haritasında andığı tüm CRM gereksinimlerini nasıl karşıladığını ve firmaların Nebim V3'ü kullanarak nasıl CRM gerçekleştirilebileceklerini katılımcılar ile paylaştı.

Nebim V3'ün VeriFone VPlatform ile Entegrasyonu

VeriFone Perakende Çözümler Satış Direktörü Neda Seçkin ise sunumunda "Verifone VPlatform Çözümünün Nebim V3 ile Entegrasyonunu" anlattı. Sunumuna önce VeriFone'u ve ortak POS sistemlerini anlatarak başlayan Seçkin, VPlatform'un POS kirliliğinden kurtulmak, kasiyer hatalarının önüne geçmek ve operasyonel verimliliği artırmak ile ilgili operasyonel faydalarından bahsetti. Seçkin daha sonra VPlatform'un finansal faydalarına da değindi.

Seçkin'in VPlatform'u tanıttığı sunumdan sonra saneye çıkan Nebim Ürün Yöneticisi Abdullah Bekmezci ise Nebim V3'ün VeriFone VPlatform ile nasıl entegre olduğunun detaylarını katılımcılar ile paylaştı.

Sarar'da Nebim Üretim

Daha sonra Nebim Üretim Müdürü Yılmaz Akgül, Nebim'in üretim yazılımları ile ilgili detaylı bir sunum gerçekleştirdi. Erkek giyimin öncü firmalarından Sarar'ın dört fabrikasında Nebim'in üretim çözümlerinin kullanılmaya başlandığını vurgulayan Akgül; gerçekleştirilen projede koleksiyon planlama, kumaş planlama, barkodlu üretim takip, mağazacılık entegrasyonu, üretim verimliliği ve yurtdışı entegrasyonu ile ilgili süreçler olduğunu katılımcılar ile paylaştı.

Nebim Planet 2013, kapanış kokteyli ile sona erdi.

16
5
ERAK Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Çetin Akay
  • Admin
  • 7604 Görüntülenme
  • 0 Yorum
  • Nebim Winner
Daha Verimli, Hızlı ve Kaliteli Olmanın Yolu Nebim ile Birlikte Edindiğimiz Bilgiden Geçiyor.

Şirketimizde her departmanın ihtiyacı doğrultusunda birçok yazılım firması ile çalıştık. Ve iş kaybı açısından bunun zararını oldukça gördük. Bu nedenle tüm organizasyonu tek çatı altında toplamak adına Nebim ile yola çıktık. Zaman içerisinde bizim de ihtiyaçlarımız doğrultusunda ve Nebim'in de katkılarıyla birçok detayı başarı ile inşa ettik. İnşa ettiğimiz detayların, iyi etkilerini de şu anda en çok üretim safhalarında görüyoruz. Çünkü artık içerisinde bulunduğumuz durumda, zaman ve kalite çok önemli unsurlar. Bu iki önemli unsurda bir bilginin her yerde görülmesi ve kolay ulaşılmasından geçiyor.

Bir ürünün nerede olduğunu bilmek işi yapanın takip edebilmesi gerekli kaliteyi yakalayabilmesi çok önemli. Örneğin; yapılan ürünün yıkama safhasında çok iyi incelenmesi gereklidir. Ancak ürün nerededir? Bunları bulmak için ilgili kişinin bütün departmanları ayrı ayrı araması mümkün değil. Bu bilgileri sistemden görüp nerede olduklarını saptamak ve adetsel takiplerini yapmak için barkod sistemi ile çalışılıyor. Barkodundan hangi departmandan ne zaman geçtiği, ne kadar ve niye kaldığı, maliyetinin neden yükseldiği gibi bilgiler alınabiliyor. Bir dikim maliyetini daha detaylara indirip, başlangıcı sonu, ne kadar zaman harcandı oradaki insanların gücü bunların hepsi sisteme dayalı olmalı. Düzeltmeniz gereken noktayı bu bilgilere göre tespit edebiliyorsunuz ve bu da barkod sistemiyle oluyor. Tüm bu sistemi Nebim ile birlikte gerçekleştirdik. Daha verimli, daha hızlı, daha kaliteli olmanın yolu Nebim ile birlikte edindiğimiz sağlıklı bilgiden geçiyor. Doğru bilgi ile doğru adımlar atarsanız daha sağlıklı sonuçlar alabiliyorsunuz ve insanlarla daha mutlu çalışıyorsunuz. İş süreçlerini entegre ve doğru yürütebilmek adına baştan sona Nebim'i kullanıyoruz.

Rekabetçi ortamın faz olduğu Avrupa şartlarında her şeyi çok iyi hesaplama ve planlamak zorundasınız. Bir işi almak, o işin fiyatını tespit etmek, hepsi başlangıçta sizin yapacağınız planlamadan geçiyor. Bir kumaşın giriş zamanı ve üretim zamanı gibi detayları çok iyi bir şekilde önceden hesaplamanız gerek. Üretim olan şirketin en önemli gücü insan gücüdür. Bunun maliyetlere etkisi çok fazla. Biz Erak olarak yazılım kullanarak iş gücümüzü azaltıp teknolojiye doğru bir yatırım yaparak daha verimli olacağımızı göstermek zorundayız. Düzgün hesap yapmak, zamanını iyi planlamak, malzemeyi iyi fiyatla zamanında almak, o aldığımız malzemenin finans yükünü iyi hesaplamak. vb. Bu hesaplamalar tek tek yapılamaz bunların hepsini tek bir sistemle bağdaştırmak gerek.

İplik sarfiyatı, malzeme sarfiyatı bunların fireleri bunların hiçbiri manuel raporlarda olmuyor. Bunları sistem olarak alabilmek ve işi hızlı yürütebilmek adına baştan sona Nebim'i kullanıyoruz. Bunların doğru gerçekleşebilmesi adına müşteriye iyi servis verebilmek adına.

22
2
Özcan Aydınlatma'nın Nebim V3'e Geçiş Süreci
  • Admin
  • 3202 Görüntülenme
  • 0 Yorum
  • Nebim V3
Özcan Aydınlatma Genel Müdürü Sibel Demir

25 Yıldır "En Doğru ve En İyi Hizmet" Özcan Aydınlatma'nın Hep Birinci İlkesi Olmuştur

"Özcan olarak 25 yıldır aydınlatma sektöründe hizmet vermekteyiz. Bu zamana kadar her zaman en doğru ve en iyi hizmeti vermek firmamızın hep birinci ilkesi olmuştur. Müşterilerinize iyi hizmet sunabilmenin en önemli unsurlarından birisi de kullanmış olduğunuz yazılımdır.

Programınız eğer kaliteli doğru ve hızlı bir işleyişe sahipse bu da iyi hizmetin göstergesidir. Bizim için önemli olan ve Nebim'i bizim için ayrıcalıklı kılan nokta şudur ki; istemiş olduğumuz hizmeti, sektörümüze hitap edebilecek şekilde Nebim V3 yazılımından alıyor olabilmemizdir.

Aydınlatma sektörü için yazılmış özel bir yazılım mevcut değildir. Bu anlamda özel yazılımcılardan destek alınabilir ancak bu da kısa vadeli gelecek vaat etmeyen bir çözümdür."

Nebim V3 ile Stok Takiplerimizi, Envanter ve Sevkiyat İşleyişlerimizi Güvenli bir Şekilde Yürütmekteyiz

"Nebim'in bize olan en önemli katkılarından biri de; isteklerimize sektörel ihtiyaç duyduğumuz noktalara, her zaman özenli ve yardımcı olabilecek şekilde gerekli desteği vermesidir. Ayrıca karşınızda endişe duymayacağınız, gelecekte de kurumsal hizmeti verebilecek güvenli bir kurumu görebilmeniz de bir başka önemli noktadır.

Nebim V3 yazılımı ile ithalat ihracat sürecimizi, stok takiplerimizi, envanter ve sevkiyat işleyişlerimizi her zaman güvenli bir şekilde yürütmekteyiz. Tüm bu fonksiyonlarında ötesinde Nebim'in hizmet anlayışı, bizlere gösterdiği ilgi ve destek bizim için en önemli unsurlardır.

Bunun dışında programcılık adına Nebim'in bize artı olarak sağladığı en büyük katkı; stok takiplerimizde ki başarıdır. Nebim ve Gold Çözüm Ortağı Turkuaz ekibine bu süreçte bizlere vermiş oldukları destek adına teşekkür ediyoruz."

  • Ender Mağazaları
  • ARC Mağazaları
  • Picasso AVM
  • Morven
  • İpekyolu Optik Saat